Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Udlejningstjenesten Landfolk lancerer en ny visuel søgemaskine, Daisy, der vil ændre, hvordan brugere finder ferieboliger.
I stedet for at fokusere på praktiske detaljer som sengepladser og faciliteter, lader Daisy brugerne søge baseret på stemninger og drømme. Ved hjælp af AI og machine learning præsenterer søgemaskinen billeder, der matcher den ønskede følelse, og hvert billede er knyttet til en feriebolig, der kan bookes.
”Daisy repræsenterer vores første skridt ind i en ny verden, hvor AI og machine learning forvandler, hvordan brugere opdager og booker deres perfekte feriebolig. Ved at bruge avancerede modeller, der kan sammenligne og forstå både billeder og tekst, tilbyder vi folk en helt ny måde at søge på baseret på følelser, stemninger og kreative idéer”, siger Chris Sørensen, medstifter og teknisk chef for Landfolk.
Ifølge ham giver Daisy en helt ny frihed til at opdage unikke steder, og teknologien kan potentielt hjælpe Landfolk med at udvide deres portefølje af unikke boliger i Skandinavien og Tyskland, samt på kommende sydeuropæiske markeder.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025