Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Udvikling af vestkystturismen skal på finansloven. Sådan har den klare besked lydt det seneste år fra Partnerskab for Vestkystturismen til Christiansborg, og partnerskabet har gentagne gange sat en tyk streg under budskabet om, at de i lighed med København også vil optræde med en fast post på finansloven.
Nu følger partnerskabet op med en pressemeddelelse, der leverer en helt detaljeret opskrift på, hvordan regeringen og erhvervsministeren reelt bør fordele de 100 millioner kroner i turismereserven. Det skriver Turistmonitor.dk.
”Intelligent brug af data skal styrkes med knap halvdelen af de 100 millioner ekstra kroner, der er øremærket til turismen på finansloven,” lyder det i pressemeddelelsen, hvor partnerskabet samtidig glæder sig over, at vestkysten i 2024 for første gang rent faktisk blev prioriteret på finansloven.
Det skete med i alt 14 millioner kroner, som skal sætte mere fart på udviklingsplanen for hele Vestkysten og en række udviklingsindsatser, der flugter med planen i den nationale turismestrategi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026