Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Foreningen Svendborg Event har præsenteret en ny strategi, der skal styrke turismen og erhvervslivet i byen. Her vil man udnytte Svendborgs potentiale gennem en prioritering af turismen som et vigtigt indsatsområde, som skal styrke den lokale økonomi gennem handel og overnatninger. Det skriver Turisme24.
Strategien fokuserer både på erhvervs- og leisure turismen, og visionen er kort sagt, at Svendborg i fremtiden skal være det ultimative rejsemål for begge grupper, der søger en oplevelse, hvor det gode liv står i centrum.
Svendborg Event ser blandt andet værdi i naturen omkring byen, byens gamle kerne, den gastronomiske scene i byen og den kulturelle mangfoldighed, foreningen mener, at der er i byen. Styrkepositioner, som blandt andet styrkes af byens beliggenhed i den UNESCO-certificerede Geopark Det Sydfynske Øhav.
Læs hele historien på turisme24.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt klimaregnskab fra VisitDenmark viser turismens CO2-aftryk
22-10-2024
-
Tuborgfondet støtter unge madentreprenører med 3,8 mio. kr.
22-10-2024
-
Ny fond skal booste investeringer i kystturismen
22-10-2024
-
Regeringen satser på bæredygtig vækst i turismen frem mod 2030
22-10-2024
-
Regeringen vil booste turismen ved at ændre lukkelov
22-10-2024
-
Unge trækker besøgstallene op i restaurationsbranchen
22-10-2024
-
Minister afviser turistskat og bekymringer om overturisme i København
22-10-2024