Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Over de seneste otte år er danskernes forbrug af takeaway til at stille sulten på farten eller tage med hjem til middagsbordet vokset betragteligt. Det skriver Fødevarewatch.
Således køber den ”gennemsnitlige husstand” 84 pct. mere fastfood og takeaway end for otte år siden, viser en undersøgelse fra DTU Fødevareinstituttet. Her har man gennemgået 726 takeaway-måltider ”fra små, uafhængige restauranter rundt om i landet” for at se på indholdet af måltiderne.
Og tendensen går i retning af større portioner mere animalsk indhold i retterne.
”Takeaway-måltiderne er desværre generelt blevet større. Indholdet af grøntsager er reduceret, og de grøntsager, der bruges, er stadig mest icebergsalat, tomat og agurk,” udtaler projektleder Marija Langwagen fra DTU Fødevareinstituttet, der er hovedforfatter til undersøgelsen.
Du kan læse hele historien på fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt klimaregnskab fra VisitDenmark viser turismens CO2-aftryk
22-10-2024
-
Tuborgfondet støtter unge madentreprenører med 3,8 mio. kr.
22-10-2024
-
Ny fond skal booste investeringer i kystturismen
22-10-2024
-
Regeringen satser på bæredygtig vækst i turismen frem mod 2030
22-10-2024
-
Regeringen vil booste turismen ved at ændre lukkelov
22-10-2024
-
Unge trækker besøgstallene op i restaurationsbranchen
22-10-2024
-
Minister afviser turistskat og bekymringer om overturisme i København
22-10-2024