Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Over de seneste otte år er danskernes forbrug af takeaway til at stille sulten på farten eller tage med hjem til middagsbordet vokset betragteligt. Det skriver Fødevarewatch.
Således køber den ”gennemsnitlige husstand” 84 pct. mere fastfood og takeaway end for otte år siden, viser en undersøgelse fra DTU Fødevareinstituttet. Her har man gennemgået 726 takeaway-måltider ”fra små, uafhængige restauranter rundt om i landet” for at se på indholdet af måltiderne.
Og tendensen går i retning af større portioner mere animalsk indhold i retterne.
”Takeaway-måltiderne er desværre generelt blevet større. Indholdet af grøntsager er reduceret, og de grøntsager, der bruges, er stadig mest icebergsalat, tomat og agurk,” udtaler projektleder Marija Langwagen fra DTU Fødevareinstituttet, der er hovedforfatter til undersøgelsen.
Du kan læse hele historien på fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025