Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Over de seneste otte år er danskernes forbrug af takeaway til at stille sulten på farten eller tage med hjem til middagsbordet vokset betragteligt. Det skriver Fødevarewatch.
Således køber den ”gennemsnitlige husstand” 84 pct. mere fastfood og takeaway end for otte år siden, viser en undersøgelse fra DTU Fødevareinstituttet. Her har man gennemgået 726 takeaway-måltider ”fra små, uafhængige restauranter rundt om i landet” for at se på indholdet af måltiderne.
Og tendensen går i retning af større portioner mere animalsk indhold i retterne.
”Takeaway-måltiderne er desværre generelt blevet større. Indholdet af grøntsager er reduceret, og de grøntsager, der bruges, er stadig mest icebergsalat, tomat og agurk,” udtaler projektleder Marija Langwagen fra DTU Fødevareinstituttet, der er hovedforfatter til undersøgelsen.
Du kan læse hele historien på fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025