Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når turister besøger Jyllandsakvariet i Thyborøn, er en del af udstillingen indrettet specielt til familiens firbenede ven. Det skriver DR.

Rikke Hartvig er ansvarlig for markedsføringen af den vestjyske attraktion. Og det er helt bevidst, at akvariet gør et stort nummer ud af, at hunde er velkomne, fortæller hun.

”Mange af vores gæster har hund med på ferie. Så når det firbenede barn er med, skal der også være noget sjovt til den.”

Turistbranchen lægger sig mange steder i selen for at invitere turister med fire ben og en logrende hale indenfor.

Hunde er nemlig vigtige, hvis danske attraktioner skal nå særligt de tyske turister.

Hver fjerde tyske turist i Danmark tager vovsen med på ferie, viser tal fra den tyske 'Reiseanalyse', der hvert år analyserer rejsevaner og mønstre blandt tyske borgere.

Læs hele historien på dr.dk

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind