Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det danske sommervejr har ikke vist sig fra sin bedste side denne sommer. Det har regnet og regnet, og solen titter kun frem en gang imellem.

Men Anne Holm, der er hotelchef på Hotel Ærø i Svendborg, er en af de tilfredse restauratører. Det skriver Fyns Amts Avis.

”Det går godt. Vi har flere besøgende, end vi havde sidste år. Det kan vi ikke klage over.”

Ifølge Anne Holm er omkring 80 procent af hotellets gæster danske turister. De vil gerne besøge det Sydfynske Øhav, og hotelchefen oplever, at Svendborg har meget at byde på.

”Jeg fornemmer, at flere danskere, og egentlig i alle aldre, tager på tur i Danmark. Folk bliver positivt overraskede over Svendborg, da vi både har by, strand, kultur og natur,” fortæller Anne Holm.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Log ind