Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Sushikæden Sushimania, de er ejet af Piscibus, har åbnet 13 nye takeaway-restauranter og lukket tre det seneste år, hvilket har resulteret i et planlagt underskud på 1,3 millioner kroner. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Nathalie Ina Kühn, som er medstifter og adm. direktør af Piscibus, forklarer, at fokus har været på ekspansion frem for bundlinjen.

Omsætningen er steget med 35 procent sammenlignet med det tidligere selskab. Piscibus har investeret i nye systemer og et samarbejde med Dagrofa om takeaway-butikker i Meny-forretninger.

Nathalie Ina Kühn forventer et overskud i 2024.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login

Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027

Regeringen fastholder planen om at sænke momsen på fødevarer og fjerne momsen på frugt og grønt. Den konkrete tidsplan er dog fortsat uklar, og ændringerne ventes tidligst at træde i kraft fra 2027.

Ny restaurantkæde skal koble natur og mad

En ny virksomhed vil udvikle restauranter med afsæt i lokale råvarer og regenerativt jordbrug. Ambitionen er at skabe flere spisesteder med tæt forbindelse mellem natur, produktion og måltider.

Log ind