Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

VisitDenmark styrker sin ledelse, og der etableres en ny direktørgruppe, som skal sikre, at organisationen kommer i mål med sin strategi ”Turisme vi kan leve af og leve med mod 2030”. Det fremgår af en pressemeddelelse fra VisitDenmark.

Den nye direktørgruppe består af adm. direktør Katja Moesgaard, marketingdirektør Line Nøhr Kobzili, international markedsdirektør Mads Schreiner, økonomidirektør Flemming Bruhn og en nyoprettet stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør. 

I direktørgruppen får Line Nøhr Kobzili ansvar for strategisk marketing. Schreiner bliver udnævnt til international markedsdirektør og får ansvar for at forankre VisitDenmarks markedsstrategi på tværs af alle markeder. Flemming Bruhn fortsætter som økonomidirektør og som markedschef for Sverige og Asien. Dertil kommer en nyoprettet stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør med ansvar for Data & AI, Analysen og Corporate Kommunikation.

Med oprettelsen af den nye stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør nedlægges den hidtidige stilling som kommunikationschef.

I den forbindelse er der indgået en gensidig aftale om fratræden med kommunikationschef Anders Rosbo, som under sin ansættelse har været med til at synliggøre VisitDenmark i medierne, opbygget gode relationer til væsentlige interessenter og sat bæredygtighed på dagsordenen.

Brøchner ekspanderer i Carlsberg Byen

I 2025 vil den københavnske hotelkæde Brøchner Hotels slå dørene op for endnu et hotelkoncept i Carlsberg Byen. Konceptet er tæt forbundet med kædens Hotel Ottilia, og baserer sig på erfaringer fra lignende koncepter.

Turismeerhvervet går fri af sparekniv

HORESTA glæder sig over, at turismen går helt fri af regeringens forslag til sanering af erhvervsstøtten. Samtidig er organisationen meget tilfreds med forslaget om en skattelettelse ved generationsskifter

Log ind