Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Sø- og Handelsretten har netop afsagt en kendelse, som giver Nets, som er ejer af Dankort, medhold i, at beregningerne der ligger til grund for en Dankort-marketingkampagne er solide. Nets ser dommen som en anerkendelse af, at det er korrekt at Dankort sparer Danmarks butikker for 500 mio. kr. årligt i gebyrer.

Retten har ikke nedlagt forbud mod de 11 besparelsesudsagn i Nets’ markedsføringskampagne for Dankort, da retten fandt, at de pågældende udsagn var i overensstemmelse med markedsføringslovens dokumentationskrav og hverken var vildledende eller i strid med god markedsføringsskik. Retten nedlagde dog forbud mod to andre besparelsesudsagn i kampagnen, dog ikke kampagnens hovedbudskab om, at Dankort årligt sparer butikkerne 500 millioner kr.

Log ind