Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når danske øldrikkere skal nyde en alkoholfri øl, bliver den typisk lagt i indkøbsvognen og ikke bestilt på restauranter eller barer, hvor salget ikke helt har fulgt med kategoriens fremgang de seneste år. Det skriver Fødevarewatch.dk.

For det generelle ølsalg købes godt hver fjerde øl på barer eller restauranter, mens tallet kun er 13 procent, når der måles for de alkoholfri øl. 

Omvendt er forbrugerne meget mere tilbøjelige til at vælge de alkoholfri produkter, når de skal handle. Hos Dagrofa ser man en mulighed i markedet, som, forventer de, virkelig vil blive en del af forbrugernes hverdag. 

Derfor er der også sket et skift i dagligvarekoncernen, der længe har haft et fokus på specialøl. Det fortæller kategorigruppechef for nydelse og drikkevarer i Dagrofa, Morten Skov Nielsen:

”Vi har gennem de seneste tre år implementeret løsninger i Meny, Spar og Min Købmand, som har et særskilt fokus på alkoholfri øl,” siger han og forklarer, at de har samlet de alkoholfri øl for sig, og gjort dem mere synlige for forbrugerne.

Læs hele historien på fødevarewatch – kræver login

Log ind