Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Starbucks’ salgstal levede ikke op til forventningerne. I stedet for at ramme 9,59 milliarder dollar i omsætning i første kvartal, ramte selskabet 9,43 milliarder dollar svarende til 64,6 milliarder kroner. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Der er tale om en vækst i omsætning på otte procent, men altså mindre end forventet. I salg direkte fra kaffebarer steg salget med fem procent, hvor forventningen var 7,2 procent.

Adm. direktør, Laxman Narasimhan, tilskriver i et investorkald det svigtende salg en boykot fra dele af en politisk venstrefløj, der relaterer sig til Israels krig mod Hamas, men også en øget priskrig fra konkurrenter på det kinesiske marked.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk

AI i drive-thru skaber udfordringer for Taco Bell

Kædens stemmestyrede AI skulle effektivisere drive-thru-bestillinger, men har vist sig at være sårbar over for misbrug. Nu strammer Taco Bell kontrollen og lægger op til øget menneskelig overvågning.

Log ind