Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er brug for et større livtag med den lille burgerkæde Grillen Burgerbar. I selskabet bag kæden, Grillen Group, viser det nye årsregnskab et stort minus på 12,3 millioner kroner for 2022/23 efter et underskud på 2,5 millioner kroner året før. Det skriver Fødevarewatch.dk
Det har sendt egenkapitalen i minus med otte millioner kroner og nødvendiggjort en ny plan for kæden.
”Efter balancedagen er der igangsat en gennemgribende omstruktureringsplan og ny strategi henblik på at afvikle enkelte urentable restauranter. Den nye strategi skal skabe et bedre fundament for udvikling af de tilbageværende restauranter,” skriver ledelsen i beretningen, hvor man betegner resultatet som værende utilfredsstillende.
I regnskabet understreges udfordringerne med, at planerne afhænger af, at selskabet får opretholdt og forbedret aftaler med ”udlejere, leverandører mv.”, for at den nye strategi kan nå i mål, og der kan skabes en sund forretning.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025