Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På de to nordsjællandske hoteller Kokkedal Slot Copenhagen i Hørsholm og Hotel Bretagne i Hornbæk, der sammenlagt har 59 værelser, har man oplevet en påfaldende udvikling i kundernes online bookingmønstre. Det skriver Turistmonitor.dk.
For mens der ikke er sket en stor ændring i det samlede antal bookinger år til dato, er der sket et skifte i den måde, kunderne booker på. Hvor hovedparten tidligere kom via de to store agenter Booking.com og Expedia – såkaldte OTA’er – kommer flere bookinger nu direkte gennem hotellernes egne hjemmesider.
Det glæder HORESTA, der dog ikke kan konkludere, om der er tale om en tendens efter en rundspørge blandt nogle af deres hotelmedlemmer.
”Svarene fra medlemmerne er ikke entydige, og jeg ville passe på med at kalde det en tendens. Det kommer også an på, hvordan man som virksomhed har sat sin branding- og marketingsplatform op, hvilket er meget forskelligt. Derfor kan vi ikke sige, at specifikke udviklinger er en del af en tendens,” Jeppe Møller-Herskind, der er viceadministrerende direktør i HORESTA.
Selvom Jeppe Møller-Herksind ikke kan pege på en tendens, er han alligevel glad for at høre om den udvikling, man har oplevet på de to nordsjællandske hoteller.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025