Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På de to nordsjællandske hoteller Kokkedal Slot Copenhagen i Hørsholm og Hotel Bretagne i Hornbæk, der sammenlagt har 59 værelser, har man oplevet en påfaldende udvikling i kundernes online bookingmønstre. Det skriver Turistmonitor.dk.

For mens der ikke er sket en stor ændring i det samlede antal bookinger år til dato, er der sket et skifte i den måde, kunderne booker på. Hvor hovedparten tidligere kom via de to store agenter Booking.com og Expedia – såkaldte OTA’er – kommer flere bookinger nu direkte gennem hotellernes egne hjemmesider.

Det glæder HORESTA, der dog ikke kan konkludere, om der er tale om en tendens efter en rundspørge blandt nogle af deres hotelmedlemmer.

”Svarene fra medlemmerne er ikke entydige, og jeg ville passe på med at kalde det en tendens. Det kommer også an på, hvordan man som virksomhed har sat sin branding- og marketingsplatform op, hvilket er meget forskelligt. Derfor kan vi ikke sige, at specifikke udviklinger er en del af en tendens,” Jeppe Møller-Herskind, der er viceadministrerende direktør i HORESTA.

Selvom Jeppe Møller-Herksind ikke kan pege på en tendens, er han alligevel glad for at høre om den udvikling, man har oplevet på de to nordsjællandske hoteller.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind