Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der er tilfredshed at spore hos flere af turisme- og oplevelsesindustriens brancheorganisationer, når det handler om udkastet til en ny national turismestrategi, som er sluppet ud fra Erhvervsministeriet. Det skriver Turistmonitor.dk.

For selvom udkastet indtil videre kun har været fremlagt i Det Nationale Turismeforum og endnu ikke er politisk behandlet, skaber det glæde hos HORESTA, at udviklingen af potentialet i den danske møde- og erhvervsturisme er nævnt i flere afsnit i strategien.

”Erhvervsturismen har generelt fyldt for lidt i dansk turisme, for den rummer et stort potentiale og tiltrækker turister med et meget højt døgnforbrug. I arbejdet med at styrke erhvervsturismen så vi blandt andet gerne, at man fokuserede på at styrke vores evne til at tiltrække de store events til Danmark. Vores hotelprodukt er med den tilførte kapacitet i top, men vi mangler en offentlig pulje, der kan være med til at tiltrække de store events,” siger Pia E. Voss, adm. direktør i HORESTA.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Bellagroup Ansætter ny salgsdirektør

Kampen om gæsterne er blevet hårdere i hovedstaden i skuldersæsonen. Derfor styrker Bellagroup nu sit salgsteam med en ny direktør, som skal bidrage med analytisk tæft.

40 år ved roret: Ulla fejrer fire årtier som hotelejer

Aalbæk gl. Kro, i dag kendt som Aalbæk Badehotel, har rødder tilbage til 1818 og rummer en rig og farverig historie. Den 1. maj i år kan ejeren og restauratøren Ulla Mosich fejre sit 40-års jubilæum, en bemærkelsesværdig præstation i restaurationsbranchen.

Log ind