Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når et konferencecenter som IDA Conference udvider kataloget for events, viser det en generelt voksende tendens i hotel- og restaurationsbranchen. Flere og flere udvider nemlig sortimentet af ydelser uden for kerneforretningen, fortæller brancheorganisation HORESTA, der varetager interesser for hotel-, restaurant- og turisterhvervet i Danmark. Det skriver Børsen.dk.
“Vi kan fra vores stol konstatere, at flere og flere virksomheder har et bredere sortiment, som måske ikke går ind i kerneforretningen. Det tror jeg også, vi kommer til at se meget mere af,” siger Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind er events uden for kerneforretningen ikke noget nyt i branchen. Især under og efter corona har konferencecentre, forlystelsesparker og hoteller været kreative, når det kommer til rebranding og events.
“Det er en branche, som er blevet rigtig god til at forstå, hvordan man tjener penge. Og ikke bare forstå, hvordan man gør det, men rent faktisk også optimerer indtjeningen,” siger Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
03-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
03-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
03-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
03-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
03-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
03-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
03-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
03-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
03-05-2024