Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når et konferencecenter som IDA Conference udvider kataloget for events, viser det en generelt voksende tendens i hotel- og restaurationsbranchen. Flere og flere udvider nemlig sortimentet af ydelser uden for kerneforretningen, fortæller brancheorganisation HORESTA, der varetager interesser for hotel-, restaurant- og turisterhvervet i Danmark. Det skriver Børsen.dk.

“Vi kan fra vores stol konstatere, at flere og flere virksomheder har et bredere sortiment, som måske ikke går ind i kerneforretningen. Det tror jeg også, vi kommer til at se meget mere af,” siger Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA.

Ifølge Jeppe Møller-Herskind er events uden for kerneforretningen ikke noget nyt i branchen. Især under og efter corona har konferencecentre, forlystelsesparker og hoteller været kreative, når det kommer til rebranding og events.

“Det er en branche, som er blevet rigtig god til at forstå, hvordan man tjener penge. Og ikke bare forstå, hvordan man gør det, men rent faktisk også optimerer indtjeningen,” siger Jeppe Møller-Herskind.

Læs hele historien på borsen.dk

Log ind