Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

21 procent flere virksomheder i hotel-, restaurant- og turistbranchen fik i 2023 Green Key-miljømærket end året inden. Det skriver Børsen.

I alt har 370 danske virksomheder fra branchen en certificering. Green Key startede som et samarbejde mellem HORESTA, Friluftsrådet, Campingrådet og Visitdanmark i 1994 og er i dag i mere end 60 lande.

For at få certificeringen skal virksomhederne bl.a. have en bæredygtighedspolitik, sortere og registrere affald, bruge 15 procent økologiske varer i deres køkken og have energibesparende vinduer.

HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark

Vejrudsigten får stadig større betydning for danskernes ferieplaner, og både danske og europæiske gæster bidrager til positive forventninger i turismeerhvervet. HORESTA peger på, at Danmark står stærkt som feriedestination.

Horesta advarer mod flere Airbnb-dage i Silkeborg

Silkeborg Kommune overvejer at hæve loftet for korttidsudlejning af helårsboliger fra 70 til 100 dage om året. HORESTA opfordrer kommunen til at fastholde den nuværende grænse og advarer mod skævvridning af konkurrencen på overnatningsmarkedet.

Log ind