Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mønsted Kalkgruber er nu certificeret som Green Attraction, som er et miljømærke for danske attraktioner, der aktivt arbejder med bæredygtighed. Det skriver Viborg-folkeblad.dk.
Certificeringen får kalkgruberne for flere bæredygtige tiltag som energieffektiv belysning, fokus på vandforbrug, affaldssortering og brug af miljøvenlige materialer i den daglige drift, og for fokus på genbrug, madspild og genanvendelighed.
Green Attraction-mærket er etableret i samarbejde mellem flere danske organisationer, herunder HORESTA, Organisationen Danske Museer og Danske Zoos og Akvarier.
Kalkgrubernes direktør, Tina de Linde, glæder sig over certificeringen og peger på, at nye udstillinger og renoveringer er skabt med fokus på genbrug og upcycling, menuen i caféen er smal og nøje udvalgt og portionsstørrelserne er tilpasset for at minimere madspild.
Desuden består varesortimentet i butikken består udelukkende af produkter, der er genanvendelige.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025