Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En af konsekvenserne ved torsdagens forandringer af SVM-regeringen mødes med både kritik og opbakning fra den berørte del af erhvervslivet. Turismen i Danmark skal fremover håndteres af Land-, By- og Kirkeministeriet frem for Erhvervsministeriet. Det skriver Finans.dk.
Dermed får Morten Dahlin (V), som er minister for byer, landdistrikter samt kirkeminister og minister for nordisk samarbejde, udvidet sit resortområde. Det sker ved, at han overtager turismen fra erhvervsminister Morten Bødskov (S).
Brancheorganisationen HORESTA, som omfatter bl.a. hoteller og restauranter rundt om i landet, vurderer tiltaget fra regeringen som en reel styrkelse af turistsektoren.
”Det er en anerkendelse af, at turismen får et større fokus, da erhvervet indgår i regeringens udspil om landdistrikterne, som kom for få dage siden. Så vi har store forventninger til at komme under et ministerium, hvor erhvervet får sin egen minister og kommer helt frem i forreste række,” siger adm. direktør Pia Voss.
Læs hele historien på finans.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026