Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I restaurationsbranchen oplever man en stigning i antallet af kunder, der forlader restauranten uden at betale, skriver TV2.dk.
Jan Laursen, direktør i Bone's, beskriver problemet som systematisk og frustrerende, selvom det økonomisk er begrænset. Hos Bone's sker det 1-2 gange om måneden pr. restaurant, typisk med regninger på 800-1500 kroner. For at bekæmpe problemet har Søgaards Bryghus i Aalborg indført betaling ved bestilling, enten via tjener eller QR-kode, hvilket især den yngre generation har taget godt imod.
Hos restauranternes brancheorganisation HORESTA kender man udmærket til udfordringen.
”Vi omsætter for over 60 milliarder kroner om året, så selvfølgelig kan det ikke undgås, at nogle bevidst snyder, eller at nogle glemmer at betale”, siger administrerende direktør i HORESTA, Pia Voss.
Løsningen kan være at kræve betaling, før maden serveres, men ifølge Pia Voss er det individuelt fra restaurant til restaurant.
Læs hele historien på TV2.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Justering af emballageordning er et vigtigt skridt i den rigtige retning
11-09-2025
-
EuroSkills 2025: Finaledagen venter branchens talenter
11-09-2025
-
HORESTAs nye overenskomster kan nu fås online og i trykt version
11-09-2025
-
Overnatningstal: Hotellerne oplevede pæn fremgang i juli
11-09-2025
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år
11-09-2025
-
Aabenraa undersøger muligheder for at udvide hotelkapacitet
11-09-2025
-
Fynsk luksushotel overhaler d’Angleterre på topliste
11-09-2025
-
Royal Run vækker glæde blandt hoteller
11-09-2025
-
HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli
11-09-2025
-
Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA
11-09-2025