Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I restaurationsbranchen oplever man en stigning i antallet af kunder, der forlader restauranten uden at betale, skriver TV2.dk.
Jan Laursen, direktør i Bone's, beskriver problemet som systematisk og frustrerende, selvom det økonomisk er begrænset. Hos Bone's sker det 1-2 gange om måneden pr. restaurant, typisk med regninger på 800-1500 kroner. For at bekæmpe problemet har Søgaards Bryghus i Aalborg indført betaling ved bestilling, enten via tjener eller QR-kode, hvilket især den yngre generation har taget godt imod.
Hos restauranternes brancheorganisation HORESTA kender man udmærket til udfordringen.
”Vi omsætter for over 60 milliarder kroner om året, så selvfølgelig kan det ikke undgås, at nogle bevidst snyder, eller at nogle glemmer at betale”, siger administrerende direktør i HORESTA, Pia Voss.
Løsningen kan være at kræve betaling, før maden serveres, men ifølge Pia Voss er det individuelt fra restaurant til restaurant.
Læs hele historien på TV2.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny politisk kurs i København kan ændre turismens retning
20-11-2025
-
Park Lane Copenhagen bliver Danmarks ottende femstjernede hotel
20-11-2025
-
Byggeri af ny Hotel- og Restaurantskole sættes i bero
20-11-2025
-
Europa runder 300 nye hoteller i 2025
20-11-2025
-
HORESTA løfter sløret for Hotel Insights 2025-program
20-11-2025
-
Ingen OL i sigte under ny kultur- og fritidsborgmester i København
20-11-2025
-
Gratis inspirationsdag for elever på Nyborg Strand
20-11-2025
-
Udendørsservering forbydes i det centrale Firenze
20-11-2025
-
Ny ejer vil tiltrække erhvervsgæster til Hotel Fjordgaarden
20-11-2025