Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ejere af kaffebaren Aoife Coffee i Ebeltoft, Natacha Abrahamsen og Rasmus Jordt, har fået nok af kunder, der råber ad deres ansatte. Efter flere ubehagelige episoder har de henvendt sig på Instagram og opfordret til, at kunder behandler personalet med respekt.
HORESTA's viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, bekræfter over for TV2/Østjylland, at grænseoverskridende kundeadfærd ikke er et nyt fænomen i branchen.
Han nævner en restaurantkæde, der bruger et "gult kort" som et ikke-konfliktoptrappende middel mod chikane, og håber, at flere vil adoptere lignende tiltag for at reducere uacceptabel kundeadfærd.
”Det er et ikke-konfliktoptrappende initiativ. Jeg håber, at flere virksomheder lader sig inspirere, så tallene for chikane falder. Dermed sender vi et signal om, at det ikke er en okay adfærd,” siger han.
Læs hele historien på Tv2ostjylland.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tennisikon i ny storinvestering af Joe & The Juice: Vil åbne egne butikker
18-12-2025
-
Visit Denmark-direktør skal styrke turismens stemme i Europa
18-12-2025
-
Aarhus halverer erhvervsturisme-støtte midt i hotelboom
18-12-2025
-
Erkender ulovlig støtte til Arena Næstved: HORESTA kræver handling i hele Danmark
18-12-2025
-
HORESTA: EU-regler bør følges op med skarpere krav til Airbnb
18-12-2025
-
Dining Week 2026: Hele landet dækkes op til gastronomisk festival
18-12-2025
-
HORESTA kritiserer forslag om at bremse hotelvækst i Indre By
18-12-2025
-
Norrlyst overtager fuldt ejerskab af bagerivirksomhed
18-12-2025
-
Luksusturismen vokser markant i Danmark og Sverige
18-12-2025