Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Ejere af kaffebaren Aoife Coffee i Ebeltoft, Natacha Abrahamsen og Rasmus Jordt, har fået nok af kunder, der råber ad deres ansatte. Efter flere ubehagelige episoder har de henvendt sig på Instagram og opfordret til, at kunder behandler personalet med respekt.

HORESTA's viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, bekræfter over for TV2/Østjylland, at grænseoverskridende kundeadfærd ikke er et nyt fænomen i branchen.

Han nævner en restaurantkæde, der bruger et "gult kort" som et ikke-konfliktoptrappende middel mod chikane, og håber, at flere vil adoptere lignende tiltag for at reducere uacceptabel kundeadfærd.

”Det er et ikke-konfliktoptrappende initiativ. Jeg håber, at flere virksomheder lader sig inspirere, så tallene for chikane falder. Dermed sender vi et signal om, at det ikke er en okay adfærd,” siger han.

Læs hele historien på Tv2ostjylland.dk

Tidligere USA-ambassadør taler ved HORESTA Årsdag 2025

Rufus Gifford, tidligere amerikansk ambassadør i Danmark og protokolchef i Det Hvide Hus, deltager som hovedtaler ved HORESTAs årsdag, hvor fokus er på, hvordan globale forandringer rammer den danske oplevelsesøkonomi.

Jan Fischer går på pension efter 27 år i HORESTA

Som klassifikationschef i HORESTA har Jan Fischer sat sit præg på hotel- og restauranterhvervet gennem de seneste mange år. En vellidt kollega går nu på pension og får dermed mere tid til rejser, venner og kulturelle oplevelser.

Restauranter ser positivt på resten af 2025

En ny medlemsanalyse fra HORESTA viser, at restauranterne forventer vækst i både gæster og omsætning resten af året – men også med blik for de økonomiske udfordringer.

Log ind