Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Lige om lidt begynder de nye regler for udeservering i København. Men det er ikke ligegyldigt, hvor og hvor længe, du holder åbent i byens rum, og om dine strandstole gør det umuligt for ældre, handicappede og børnefamilier at komme forbi. Det skriver Migogkbh.dk.
Derfor inviterer Teknik- og Miljøforvaltningen til informationsmøder, som skal gøre byens restauratører klogere på de nye regler, der træder i kraft den 1. januar 2025.
“De nye rammer for udeservering skal hjælpe med at skabe en by, hvor man kan leve og bo, hvor der er mulighed for at nyde godt af alle de tilbud, som en storby rummer, og hvor alle borgere kan benytte byens fortove,” siger teknik- og miljøborgmester Line Barfod (EL).
I HORESTA hilser viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, invitationen velkommen:
“Vi synes, at informationsmøderne er et meget positivt initiativ fra kommunen. Udeserveringen i hovedstaden betyder meget for restauranterne og hotellerne, og derfor er vi også glade for, at kommunen har været lydhør og taget høringssvarene til efterretning. Vi opfordrer alle med udeservering til at deltage og bidrage til et positivt samarbejde,” udtaler han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026