Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Lige om lidt begynder de nye regler for udeservering i København. Men det er ikke ligegyldigt, hvor og hvor længe, du holder åbent i byens rum, og om dine strandstole gør det umuligt for ældre, handicappede og børnefamilier at komme forbi. Det skriver Migogkbh.dk.

Derfor inviterer Teknik- og Miljøforvaltningen til informationsmøder, som skal gøre byens restauratører klogere på de nye regler, der træder i kraft den 1. januar 2025.

“De nye rammer for udeservering skal hjælpe med at skabe en by, hvor man kan leve og bo, hvor der er mulighed for at nyde godt af alle de tilbud, som en storby rummer, og hvor alle borgere kan benytte byens fortove,” siger teknik- og miljøborgmester Line Barfod (EL).

I HORESTA hilser viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, invitationen velkommen:

“Vi synes, at informationsmøderne er et meget positivt initiativ fra kommunen. Udeserveringen i hovedstaden betyder meget for restauranterne og hotellerne, og derfor er vi også glade for, at kommunen har været lydhør og taget høringssvarene til efterretning. Vi opfordrer alle med udeservering til at deltage og bidrage til et positivt samarbejde,” udtaler han.

Læs hele historien på migogkbh.dk

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Sæt kryds i kalenderen: HORESTA Årsdag 2026

HORESTA kan nu løfte sløret for datoen for HORESTA Årsdag 2026. Den 12. november samler vi hele hotel-, restaurant- og turisterhvervet til årets største brancheevent. Tilmeldingen er åben.

Log ind