Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På Samsø er der ret stille uden for sæson. Derfor rammer det ekstra hårdt, at store bededag er blevet afskaffet. Men i stedet for at begræde tabet af helligdagen har øboerne forsøgt at tage sagen i egen hånd, fortæller TV2/Østjylland.

Derfor er der blevet skruet op for antallet af begivenheder på øen, turister bliver lokket med gratis færgebilletter, og øboerne holder fast i at kalde det bededagsferie. 

HORESTA forventer de først om et par år at kunne måle på, hvad afskaffelsen af store bededag kommer til at få af konsekvenser. Men forventer det vil ramme de fleste erhverv som har med fritidsrejsende at gøre.

”Jeg synes, Samsø endnu en gang viser, at de tænker turisme på en ny måde. Jeg synes, det er rigtig fint, at de prøver at holde fast i store bededag”, siger Jakob Beck Wätjen, der er formand for HORESTA Region Midtjylland. 

Læs hele historien på tv2ostjylland.dk

Ny sag om ulovlig kommunal støtte på Fanø

Kommunernes Landsforening er gået ind i en sag om kommunal støtte til arenaer og kulturhuse. Baggrunden er Ankestyrelsens vurdering af, at visse erhvervsaktiviteter i kommunalt støttede faciliteter kan være i strid med reglerne.

Den Gamle By kåret som Europas bedste museum

Det aarhusianske frilandsmuseum har modtaget en af Europas mest prestigefyldte museumspriser. Juryen fremhæver især museets evne til at koble historiefortælling med aktuelle samfundstemaer og involvere lokalsamfundet.

Log ind