Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Kokken Umut Sakarya har set scenariet udspille sig igen og igen i forskellige konstellationer: Et selskab på to der ikke møder op til reservationen, fordi de har booket flere restauranter samme aften for at have lidt at vælge imellem. Det skriver TV2.

”Danskerne har en meget afslappet tilgang til at spise på restaurant. Da man jo bare er ude for at hygge sig, føler man, at alt bare kan lade sig gøre”, siger Umut Sakarya.

En rundspørge, som Horesta sidste år lavede for Berlingske blandt ti store restaurantkæder, viste, at de hver aften havde mindst fem til ti såkaldte no-shows – altså gæster der ikke dukker op til deres reserverede bord.

Læs hele historien på tv2.dk

Debatten om drikkepenge ruller videre

Hvordan drikkepenge gives og opfattes er under forandring i takt med nye betalingsvaner og teknologiske løsninger. HORESTA deltog tidligere på ugen i DR Aftenshowet for at fremhæve behovet for fleksibilitet og respekt for gæstens oplevelse.

Drikkepenge skaber debat: "Der er intet odiøst i at sige nej tak"

Jeppe Møller-Herskind fra HORESTA deltog i TV2 Nyhedernes indslag om drikkepenge og understregede, at det skal være helt frivilligt at give lidt ekstra som anerkendelse for god service. Kortterminalernes drikkepengefunktion deler både gæster og branchefolk.

Log ind