Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Københavns Politi forlænger tre såkaldte nattelivszoner samt et forbud mod at køre i zonerne om natten, så de gælder frem til juni 2025. Det oplyser Københavns Politi i en pressemeddelelse.

Forlængelsen betyder, at personer, der er blevet dømt for visse former for kriminalitet og har fået et nattelivsforbud, fortsat ikke må færdes i de udpegede zoner mellem midnat og klokken 05:00 om morgenen. De må heller ikke besøge serveringssteder i områderne i det samme tidsrum.

I alt er der fire etablerede nattelivszoner i København. De dækker områder omkring Gothersgade, Vesterbrogade ved Rådhuspladsen, Kødbyen og Vestergade. Alle fire gælder indtil den 31. maj 2025.

Også et kørselsforbud er blevet forlænget, som betyder, at politiet har forbudt natlig kørsel.

Forbuddet retter sig mod det, som politiet betegner som ikke-nødvendig kørsel i de såkaldte nattelivszoner. De mennesker, der bor i områderne, må gerne køre om natten.

HORESTA bakker op om begrænsning af delecykler: Vi skal passe på København

Når Københavns Borgerrepræsentation torsdag behandler forslag om at begrænse antallet af dele- og udlejningscykler, er der opbakning fra hotel-, restaurant- og turismeerhvervet. HORESTA mener, at cyklerne er blevet en så stor del af bybilledet, at de i stigende grad er til gene for københavnere og byens gæster.

Ny direktør på vej til Old Irish Pub

Stifterne Kristian Blak og Peder Blak træder ud af direktionen i Old Irish Pub. Advokat Anders Rubinstein overtager midlertidigt ledelsen, mens kæden søger en permanent administrerende direktør.

Log ind