Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mange danske hoteller og overnatningssteder har siden sommerferien manglet betaling fra portalen Booking.com. Men nu er der godt nyt til de økonomisk trængte hotelejere. Det skriver DR.dk.
Pia Voss, der er administrerende direktør hos HORESTA, som er brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet, fortælle til DR:
“Booking.com har nu erklæret, at de vil foretage afregning på fredag (i dag, red.) af deres udestående, som er akkumuleret siden sommerferien”, siger Pia Voss.
Mandag sendte HORESTA et brev til den danske afdeling af Booking.com og en engelsk oversættelse til deres hovedkvarter i Holland.
Det er denne henvendelse, som Booking.com nu er vendt tilbage på.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025