Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hidtil har smileyen været akkompagneret af en kontrolrapport, der afslører, om det er problemer med mærkning eller håndtering af fødevarer, der har fået hammeren til at falde. Men fra denne måned er det slut. Det skriver DR.dk.

Den fulde kontrolrapport er nemlig forsvundet til fordel for en QR-kode, der kan sende de interesserede videre ind til den fulde rapport. Ellers er der kun en forstørret smiley og en kort kontrolhistorik at læse.

Brancheorganisationen HORESTA ser den nye ordning som et naturligt skridt mod en mere digital verden. Men samtidig frygter man, at det kan være en ulempe for nogle virksomheder, der måske har fået en mindre bemærkning.

“Forbrugerne forbinder typisk sanktionerne med, at der ikke er styr på hygiejne og fødevaresikkerhed, men det kan handle om alle regler indenfor fødevarelovgivningen, de bliver kontrolleret på. Det kan også være administrative regler eller mindre forseelser”, siger Tine Skriver, der er fødevarechef i HORESTA.

Læs hele historien på DR.dk

Bellagroup Ansætter ny salgsdirektør

Kampen om gæsterne er blevet hårdere i hovedstaden i skuldersæsonen. Derfor styrker Bellagroup nu sit salgsteam med en ny direktør, som skal bidrage med analytisk tæft.

40 år ved roret: Ulla fejrer fire årtier som hotelejer

Aalbæk gl. Kro, i dag kendt som Aalbæk Badehotel, har rødder tilbage til 1818 og rummer en rig og farverig historie. Den 1. maj i år kan ejeren og restauratøren Ulla Mosich fejre sit 40-års jubilæum, en bemærkelsesværdig præstation i restaurationsbranchen.

Log ind