Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hidtil har smileyen været akkompagneret af en kontrolrapport, der afslører, om det er problemer med mærkning eller håndtering af fødevarer, der har fået hammeren til at falde. Men fra denne måned er det slut. Det skriver DR.dk.

Den fulde kontrolrapport er nemlig forsvundet til fordel for en QR-kode, der kan sende de interesserede videre ind til den fulde rapport. Ellers er der kun en forstørret smiley og en kort kontrolhistorik at læse.

Brancheorganisationen HORESTA ser den nye ordning som et naturligt skridt mod en mere digital verden. Men samtidig frygter man, at det kan være en ulempe for nogle virksomheder, der måske har fået en mindre bemærkning.

“Forbrugerne forbinder typisk sanktionerne med, at der ikke er styr på hygiejne og fødevaresikkerhed, men det kan handle om alle regler indenfor fødevarelovgivningen, de bliver kontrolleret på. Det kan også være administrative regler eller mindre forseelser”, siger Tine Skriver, der er fødevarechef i HORESTA.

Læs hele historien på DR.dk

Har du styr på GDPR?

HORESTA tilbyder, sammen med samarbejdspartneren Lexoforms, en fysisk workshop, hvor du arbejder med GDPR-dokumentationen for din egen virksomhed.

Log ind