Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I en længere periode har Booking.com været udsat for kritik, fordi en del af de overnatningssteder har manglet udbetalinger. Forløbet kulminerede i slutningen af september, hvor HORESTA truede Booking.com med at lægge sag an.
Nogle dage senere begyndte danske overnatningssteder at modtage de udbetalinger, som de havde til gode. Ifølge HORESTA drejede det sig for mange virksomheder om mellem 100.000 og 200.000 kroner, mens enkelte skulle have udbetalt op mod fem millioner kroner. Det skriver Turisme24.dk.
Sidenhen har parterne fået renset luften efter det tilspidsede forløb. Det skete, da repræsentanter fra henholdsvis Booking.com og HORESTA mødtes i brancheorganisationens lokaler på Frederiksberg.
HORESTA fortæller, at brancheorganisationen blandt blev opfordrede bookingplatformen at gøre sig overvejelser om en kompensation til de medlemmer, der har ventet i flere uger på at få udbetalt deres tilgodehavender.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Turismen er blandt landets store jobskabere
29-08-2025
-
Vestkyst på Sjælland skal gøres til turistmagnet
29-08-2025
-
Turismen overser milliardpotentiale i manglende tilgængelighed
29-08-2025
-
Moms på grønt møder opbakning – men lader vente på sig
29-08-2025
-
Bornholm satser på tyske turister i sensommeren
29-08-2025
-
Kokketalent fra Dragsholm Slot nomineret til talentpris
29-08-2025
-
Klimafolkemødet bliver Danmarks første svanemærkede event
29-08-2025
-
Hotel Troense kan blive ny højskole for kulturturister
29-08-2025