Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I en længere periode har Booking.com været udsat for kritik, fordi en del af de overnatningssteder har manglet udbetalinger. Forløbet kulminerede i slutningen af september, hvor HORESTA truede Booking.com med at lægge sag an.
Nogle dage senere begyndte danske overnatningssteder at modtage de udbetalinger, som de havde til gode. Ifølge HORESTA drejede det sig for mange virksomheder om mellem 100.000 og 200.000 kroner, mens enkelte skulle have udbetalt op mod fem millioner kroner. Det skriver Turisme24.dk.
Sidenhen har parterne fået renset luften efter det tilspidsede forløb. Det skete, da repræsentanter fra henholdsvis Booking.com og HORESTA mødtes i brancheorganisationens lokaler på Frederiksberg.
HORESTA fortæller, at brancheorganisationen blandt blev opfordrede bookingplatformen at gøre sig overvejelser om en kompensation til de medlemmer, der har ventet i flere uger på at få udbetalt deres tilgodehavender.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025