Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Overborgmester Sophie Hæstorp Andersen beklager nu sin bemærkning om de ansatte i hotel- og restauranterhvervet.
Bemærkningen faldt i fredags, da hun kommenterede på tilflytningen til København på TV2 Kosmopol.
”Det er også det, der gør, at vi får alle mulige typer af mennesker til byen. Både de kloge hoveder, men også nogle af dem, der tager fat på vores hoteller og restauranter og andre steder”.
Efterfølgende har flere tolket udtalelsen som om, at Sophie Hæstorp Andersen satte en modsætning op mellem de kloge hoveder og dem, der arbejder i hotel- og restaurationsbranchen.
Det beklager hun nu.
”Jeg skal beklage, at min udtalelse kan tolkes sådan. Det har aldrig været min mening at sige noget nedsættende om arbejdskraften i hotel- og restaurantbranchen. Tværtimod. Og det kunne ikke ligge mig mere fjernt.”
Læs hele historien på turisme24.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026