Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et nyt wellnesshotel vil inden længe skyde op på Aarhus Ø.
Det skriver entreprenøren NCC i en pressemeddelelse.
Bag det nye hotel står Scandic Hotels, som skal drive hotellet, der får i 342 værelser og bliver på i alt 37.000 kvadratmeter.
Hotellet vil desuden få en skybar på 18. etage, restauranter, butikker, taghave, og hvad der i meddelelsen kaldes »Aarhus’ første storskala wellness« på cirka 2.000 kvadratmeter. Wellnessområdet er placeret på 15., 16. og 17. etage med udsigt over både byen og Aarhus Bugt.
I et opslag på LinkedIn skriver VisitAarhus, at offentliggørelsen af det nye hotel er »endnu en fantastisk nyhed for turismen i Aarhus« og henviser til, at for blot få uger siden kunne Comwell Aarhus Dolce by Wyndham fortælle, at de udvider deres hotel i byen med et hoteltårn på 15 etager.
Hotellet vil koste cirka 1,3 milliarder kroner, og arbejdet begynder i næste måned.
Læs hele historien på turistmonitor.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026