Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hotelbranchen fik i 2022 et tiltrængt økonomisk boost, efter branchen i to år har været hårdt ramt af coronapandemien. 

Det viser en ny minianalyse, som brancheorganisationen Horesta har foretaget, skriver Jyllands-Posten.

Af den fremgår det, at hotelovernatninger i Danmark i 2022 steg med 8,2 pct., hvis man sammenligner med det hidtidige rekordår i 2019. 

Teksten fortsætter under billedet


Det er ifølge Jeppe Møller-Herskind, kommerciel direktør i Horesta, et »flot resultat, som ikke før er set«.

Fremgangen i hotelovernatninger har dog i vid udstrækning været båret af danskerne, og mens antallet af danske overnatninger er 20 pct. højere end det sidste normale år før coronakrisen, er antallet af udenlandske overnatninger faldet med 8 pct. 

Det halter nemlig fortsat med at trække de udenlandske turister til Danmark. 

Læs hele historien på finans.dk (kræver login)

Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården

Hotel Pejsegården har samlet en ny ledelsestrio og sætter en ny strategisk retning. Målet er at bygge videre på hotellets særlige styrker med fokus på kurser, konferencer og oplevelser.

Log ind