Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hoteller vil i fremtiden højere grad gøre brug af teknologiske løsninger til at give gæsterne flere valg, og derigennem sælge dem opgraderinger eller tilbyde tilkøb af yderligere produkter og serviceydelser.

Det vurderer Laura Calin, der er direktør for strategi og løsninger hos virksomheden Oracle Hospitality, som er beskæftiget med at udvikle software, der blandt andet benyttes af hoteller.

Hun forudser derudover også, at automatisering vil vinde langt større indpas, end tilfældet er i dag. Teknologi, der benytter kunstig intelligens, er nemlig nu på et niveau, hvor den kan løse nogle af de tungere administrative opgaver. Det kan eksempelvis være at planlægge hvilken rækkefølge, der vil være den mest effektive at klargøre værelserne i, ligesom teknologien på baggrund af data også kan forudsige hvilke tillægsydelser og værelser, som hotelpersonalet bør tilbyde til de enkelte gæster.

Læs hele historien på standby.dk (kræver login)

Log ind