Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det får store og uventede konsekvenser for medarbejderne, at hotel-bygningen i Byparken i Vejle netop har skiftet ejer. De nye ejere viderefører hotellet under et nyt navn og logo, betyder det ikke, at de ansatte er sikret jobbet hos en ny arbejdsgiver.
Det bekræfter administrerende direktør for Scandic Danmark, Søren Faerber, overfor Vejle Amts Folkeblad.
”Som jeg forstår det, er det de nye ejeres plan at lukke hotellet ned ved udgangen af vores lejeperiode for at renovere. Jeg ved ikke, hvor længe lukningen kommer til at stå på, men de vil drive hotellet videre i en eller andet konstellation efter genåbningen,” fortæller Søren Faerber.
Han beskæftiger omkring 50 ansatte på hotellet i Vejle, hvoraf omkring halvdelen er på fuldtidskontrakter.
Læs hele historien på vafo.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026