Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
HORISONT i Aarhus har fået tildelt Det Økologiske Spisemærke i sølv, skriver hotellet i en pressemeddelelse.
Hotel -og konferencestedet har i de seneste år haft stor fokus på at omstille virksomheden til en langt grønnere, mere klimavenlig og bæredygtigdrevet forretning. Og det skorter ikke på tiltag og indsatser for miljø og klima hos HORISONT. I 2021 blev man Refood certificeret, og i 2022 fik stedet både Green Key og indledte samarbejde med Too Good To Go.
Hotelchef Casper Bock nævner her nogle af de konkrete resultater:
”Vi har opnået rigtig mange resultater, siden vi startede vores grønne omstilling. Jeg er for eksempel rigtig stolt af, at vi på godt et år har reduceret madspildet pr. gæst fra 119 g i april 2022 til blot 49 g i februar i år. Et andet godt eksempel er vores samarbejde med Too Good To Go, hvor vi i april 2022 havde blot fem afhentninger, havde vi i februar i år 143 afhentninger af mad”.
F&B chef René Due Jessen sammen med hotelchef Casper Bock, HORISONT.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026