Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Husk at afbestille dit bord på restauranten, hvis du bliver forhindret. Ellers kan det komme til at koste dig et gebyr.
Sådan lyder det nu fra flere og flere restauranter, der er trætte af gæster, der bliver væk fra deres bordreservationer.
Flere restauranter oplever nemlig tendensen med, at gæsterne bliver væk fra borde, de har reserveret. Det fortæller brancheorganisationen HORESTA, der har lavet en rundspørge for Berlingske, hvor de har talt med ti store restaurantkæder i landets storbyer. Og derfor giver det god mening for spisestederne at indføre gebyrer, hvis gæsterne ikke dukker op. Særligt i tider med stigende inflation, siger Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA.
”Man går ind og ser på, hvad man kan gøre for at komme den her problemstilling til livs, og der er det jo så vi ser en tendens til de her no show-gebyrer eller reservationsgebyrer, som vi så kan se har en rigtig positiv effekt på bookingerne”, siger Jeppe Møller-Herskind til DR Radioavisen.
Hør indslaget på dr.dk (fra 3.13 min.)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026