Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Husk at afbestille dit bord på restauranten, hvis du bliver forhindret. Ellers kan det komme til at koste dig et gebyr.
Sådan lyder det nu fra flere og flere restauranter, der er trætte af gæster, der bliver væk fra deres bordreservationer.
Flere restauranter oplever nemlig tendensen med, at gæsterne bliver væk fra borde, de har reserveret. Det fortæller brancheorganisationen HORESTA, der har lavet en rundspørge for Berlingske, hvor de har talt med ti store restaurantkæder i landets storbyer. Og derfor giver det god mening for spisestederne at indføre gebyrer, hvis gæsterne ikke dukker op. Særligt i tider med stigende inflation, siger Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA.
”Man går ind og ser på, hvad man kan gøre for at komme den her problemstilling til livs, og der er det jo så vi ser en tendens til de her no show-gebyrer eller reservationsgebyrer, som vi så kan se har en rigtig positiv effekt på bookingerne”, siger Jeppe Møller-Herskind til DR Radioavisen.
Hør indslaget på dr.dk (fra 3.13 min.)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Minister: Turismen skal fylde mere i den offentlige debat
14-11-2025
-
Too Good To Go vinder frem i presset amerikansk marked
14-11-2025
-
H.C. Andersens Hus slår besøgsrekord i Odense
14-11-2025
-
Noma skifter retning og satser på produkter til forbrugerne
14-11-2025
-
Madklubben og Arla inviterer skoleklasser i køkkenet
14-11-2025
-
Københavnere kan følge historisk restaurering af Rundetårns kuppel
14-11-2025
-
Nyt hotel på vej i Nakskov med lokal investering
14-11-2025