Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Husk at afbestille dit bord på restauranten, hvis du bliver forhindret. Ellers kan det komme til at koste dig et gebyr.

Sådan lyder det nu fra flere og flere restauranter, der er trætte af gæster, der bliver væk fra deres bordreservationer.

Flere restauranter oplever nemlig tendensen med, at gæsterne bliver væk fra borde, de har reserveret. Det fortæller brancheorganisationen HORESTA, der har lavet en rundspørge for Berlingske, hvor de har talt med ti store restaurantkæder i landets storbyer. Og derfor giver det god mening for spisestederne at indføre gebyrer, hvis gæsterne ikke dukker op. Særligt i tider med stigende inflation, siger Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i HORESTA.

”Man går ind og ser på, hvad man kan gøre for at komme den her problemstilling til livs, og der er det jo så vi ser en tendens til de her no show-gebyrer eller reservationsgebyrer, som vi så kan se har en rigtig positiv effekt på bookingerne”, siger Jeppe Møller-Herskind til DR Radioavisen.

Hør indslaget på dr.dk (fra 3.13 min.)

Deltag i ESG-workshop til Hotel Insights 2025

Hvordan arbejder din virksomhed med ESG-rapportering? Deltag og få inspiration i ESG-workshop efter Hotel Insights 2025. Her går vi helt tæt på dine egne data og giver dig konkret sparring.

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind