Generation Z er en betegnelse, der benyttes om de mennesker, som er født mellem 1996 og indtil starten af 2010’erne, og konklusionen i en undersøgelse fra YouGov er, at det kan betale sig for rejsebranchen at sætte sig ind i deres ønsker og prioriteter, skriver Standby.dk.
Det forventes nemlig, at personer i denne generation vil udgøre 40 procent af forbrugerne i USA i 2030, ligesom de vil udgøre 34 procent af landets samlede arbejdsstyrke, og i tillæg hertil adskiller de sig fra ældre generationer på nogle punkter, der gør dem særligt interessante for branchen.
Personer i denne generation orienterer sig nemlig i høj grad mod oplevelser, som de i øvrigt foretrækker at bruge deres penge på fremfor ejendele og andre besiddelser. Det skriver det amerikanske medie TravelPulse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pizzakæden Gorm's går konkurs
21-03-2023
-
Rekordmange kunder til Møde & Eventmessen
21-03-2023
-
Lokalpolitikere spiser og overnatter uden for byen
21-03-2023
-
International kæde vil åbne hoteller på stribe
21-03-2023
-
Ny teknologi kan være på vej til hoteller
21-03-2023