Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Mens forbrugerne holder på pengene og går på tilbudsjagt i detailhandlen, har de ikke samme forbehold til restauranter. Det er én af flere forklaringer på den fremgang, Dagrofas Foodservice-ben har haft i 2022, skriver Fødevarewatch.

”Markedet er tilbage og endda tilbage i bedre form. Specielt restaurationsmarkedet er i rigtig fin form,” siger topchef for koncernen Tomas Pietrangeli.

I tørre tal er omsætningen på salg af fødevarer til kantiner og hotel- og restaurantbranchen løftet fra 3,8 mia. kr. i år 2021 til 4,5 mia. kr. i det netop aflagte regnskab.

Det er en markant større vækst end på grossistledet i selskabet, der er gået frem med små 300 mio. kr., mens salget til detail omvendt er faldet en smule i forhold og ender 2 millioner lavere end i 2021.

Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)

Log ind