Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mens forbrugerne holder på pengene og går på tilbudsjagt i detailhandlen, har de ikke samme forbehold til restauranter. Det er én af flere forklaringer på den fremgang, Dagrofas Foodservice-ben har haft i 2022, skriver Fødevarewatch.
”Markedet er tilbage og endda tilbage i bedre form. Specielt restaurationsmarkedet er i rigtig fin form,” siger topchef for koncernen Tomas Pietrangeli.
I tørre tal er omsætningen på salg af fødevarer til kantiner og hotel- og restaurantbranchen løftet fra 3,8 mia. kr. i år 2021 til 4,5 mia. kr. i det netop aflagte regnskab.
Det er en markant større vækst end på grossistledet i selskabet, der er gået frem med små 300 mio. kr., mens salget til detail omvendt er faldet en smule i forhold og ender 2 millioner lavere end i 2021.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025