Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
ARoS har som internationalt anerkendt museum i mange år haft fokus på at optimere den bæredygtige drift af attraktionen og det arbejde manifesteres nu med en officiel certificering som Green Attraction, som HORESTA lancerede i 2022.
ARoS modtager certificeringen som et af de første museer i Danmark. Samtidig med certificeringen har museet også optimeret bygningens energimærke fra E til B og har aktiviteter og indsatser inden for genbrug af museumsgenstande, affaldssortering samt energikampagner blandt kollegaer.
Museumsdirektør, Rebecca Matthews, siger:
”Arbejdet med bæredygtighed og konstant fokus på optimering af vores energiforbrug på tværs af museet er et meget vigtigt område for os. Vi ønsker at forsikre vores mange gæster og samarbejdspartnere om, at vi tager en aktiv og seriøs rolle i at passe på miljøet."
Nyt målrettet mærke for attraktioner
Green Attraction tager højde for både ledelse, medarbejdere inddragelse, gæster, driften af bygningen, affald, restaurant, CSR og andre parametre. Certificeringen skal fornyes løbende.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026