Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forpagteren af det velrenommerede Svinkløv Badehotel har det seneste år haft nok at fejre.
I november vandt to af hotellets kokke, Emil Kirkegård og Oliver Bendi, "Årets Ret med Fisk og Skaldyr 2022", og i januar kunne hotellets kok, 22-årige Elisabeth Madsen, fejre VM-guld ved Bocuse d'Or.
Nu har hotellet offentliggjort sit seneste regnskab, der viser et overskud på over 700.000 kroner.
Dermed fortsætter Svinkløv takterne fra de seneste år.
Trods svære vilkår med blandt andet en altødelæggende brand i 2016 og urolighederne under pandemien har forpagteren endnu sit første underskud til gode.
”Danmark ligner stille og roligt sig selv igen trods udfordringerne på grund af krigen i Europa. Det lyder lidt dumt, men det her år var måske det første år, hvor "normalen" for alvor har været tilbage”, siger forpagter Kenneth Toft-Hansen med henvisning til årene under den altødelæggende brand og pandemien.
Læs hele historien på nordjyske.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026