Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny landsdækkende dataplatform, som vil skabe nye indsigter om turisterne, er nu en realitet. Vestkystens destinationsselskaber, VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme og NTT DATA Business Solutions har i de sidste 12 måneder arbejdet på at udvikle dataplatformen, der bygger på projektet Destination:Digital, som begyndte på Rømø og siden blev udrullet til hele Vestkysten. Det skriver VisitDenmark.dk.
Med dataplatformen vil destinationsselskaber og deres samarbejdspartnere langt nemmere kunne dele og genbruge data, viden og indsigter. Det gælder for eksempel indsigter om turisternes forbrug, efterspørgsel, bevægelsesmønstre og rejsemotiver eller viden om bæredygtighed og købsmønstre.
“Jeg ser frem til, at platformen bliver udrullet på tværs af landets turismeaktører, så den kan bidrage til arbejdet med at skabe en turismebranche i verdensklasse,” siger erhvervsminister Morten Bødskov.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kontant erfaring fra Nordjylland: Priser skal ned, hvis nordmænd skal tilbage
25-09-2023
-
Nye tal: Rekordmange medarbejdere på de danske hoteller og restauranter
25-09-2023
-
Salgschef fra Arp-Hansen skifter til konkurrent
25-09-2023
-
Løkke uenig med S-minister: Arbejdskraft fra udlandet er uden tvivl en del af løsningen
25-09-2023
-
Hoteloperatør klar med plan for hotel nummer otte
25-09-2023
-
Forvaltning afviser forslag fra byrådsmedlem om turistskat i København
25-09-2023