Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den engelske konsulent- og analysevirksomhed Brand Finance har netop udgivet en opgørelse over de 100 byer i verden, som har det stærkeste brand. Her ligger København på en flot 31. plads. Det skriver Turisme24.dk.
Brand Finance’s City Index er baseret på en global undersøgelse med tæt på 15.000 svarpersoner fra 20 lande på alle verdens kontinenter.
Mens København opnår en 31. plads, ligger Stockholm på en 30. plads, Oslo på en 45. plads og Helsinki på en 50. plads, når alle undersøgelsens parametre lægges sammen.
Mens København klarer sig godt på parametre, som turister efterspørger, klarer hovedstaden sig mindre godt, når det handler om globalt kendskab til byen. Her ligger København på en 55. plads.
London indtager førstepladsen som verdens stærkeste by-brand, mens New York indtager andenpladsen og Paris ligger på tredjepladsen.
Læs hele historien på Turisme24.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Turismeudspil: Reformér Campingreglementet
18-04-2024
-
Ny i HORESTA: fokus på gastronomi og selvforkælelse i naturskønne omgivelser
18-04-2024
-
Hotel Insights 2024: Lær at sikre synlighed på nettet
18-04-2024
-
Vi har opdateret vores ansættelsesbeviser
18-04-2024
-
Danmarks Bedste Konferencekokke er blevet kåret
18-04-2024
PRESSEKLIP
-
Nyt kanonregnskab fra hotelscenen: Scandic leverer stort overskud
18-04-2024
-
Sofie og Jeppe rækker ud efter medaljer til Skills, og forventninger til dem er store
18-04-2024
-
I dag åbner Københavns nye madmekka efter flere års ombygning
18-04-2024
-
Femte måned i træk med tilbagegang i passagerer
18-04-2024
-
7.000 kvadratmeter stort plejecenter udbydes til hotelprojekt
18-04-2024
-
Flere campister – men færre campingvogne
18-04-2024
-
Great Northern i Kerteminde er næsten klar til at blive vist frem: Udvider restauranten - næste skridt bliver hotel
18-04-2024
-
Knald eller fald for Ild.Pizza: Her genåbner to af Aarhus-kædens pizzeriaer
18-04-2024