Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den engelske konsulent- og analysevirksomhed Brand Finance har netop udgivet en opgørelse over de 100 byer i verden, som har det stærkeste brand. Her ligger København på en flot 31. plads. Det skriver Turisme24.dk.

Brand Finance’s City Index er baseret på en global undersøgelse med tæt på 15.000 svarpersoner fra 20 lande på alle verdens kontinenter.

Mens København opnår en 31. plads, ligger Stockholm på en 30. plads, Oslo på en 45. plads og Helsinki på en 50. plads, når alle undersøgelsens parametre lægges sammen.

Mens København klarer sig godt på parametre, som turister efterspørger, klarer hovedstaden sig mindre godt, når det handler om globalt kendskab til byen. Her ligger København på en 55. plads.

London indtager førstepladsen som verdens stærkeste by-brand, mens New York indtager andenpladsen og Paris ligger på tredjepladsen.

Læs hele historien på Turisme24.dk – kræver login

Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA

Udenlandske gæster brugte i juli mindre på hoteller, mad og oplevelser i USA. Et fald på knap 3 pct. viser, hvor sårbar turismen er over for valuta, priser og global konkurrence – en erfaring, der også har relevans for danske aktører.

Royal Run vækker glæde blandt hoteller

Når Royal Run rammer Helsingør i maj 2026, ventes det at skabe aktivitet i hele byen. Flere hoteller ser frem til fyldte værelser og nye initiativer i kølvandet på det store arrangement.

Log ind