Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Marienlyst Strandhotel i Helsingør har for vane at præsentere positive årsregnskaber, og i år er ingen undtagelse. Resultatet for 2022 kryber sig op på den gode side af syv millioner kroner. Det skriver SN.dk.

Set over den seneste håndfuld år har Hotel Marienlyst sammenlagt givet over 27 millioner i overskud med sorte tal på bundlinjen alle fem år.

Årsregnskabet bliver betegnet som tilfredsstillende af ledelsen - især med tanke på, at det har været endnu et atypisk år med inflation, energikrise, ligesom covid-19 satte sit præg på de første måneder.

Sammenlignet med 2021 er overskuddet efter skat næsten vokset til det dobbelte, og også antallet af medarbejdere er vokset støt fra 186 til aktuelt 220 ansatte.

Læs hele historien på sn.dk – kræver login

Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år

Vibeke Wonsbeck Filsø stopper som hotelchef for Four Points Flex by Sheraton Vejle og Kirk Suites. Fra 1. juli vender hun tilbage som selvstændig konsulent med fokus på salg, marketing og ledelse.

Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg

Et nyt byudviklingsprojekt på Esbjerg Havn kan bane vej for både hotel, konferencefaciliteter, restauranter og butikker. Planforslaget er sendt i offentlig høring, men møder samtidig politisk modstand.

Log ind