Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

50 procent af HORESTAs restaurantmedlemmer oplever, at gæsterne går på restaurant med flere individuelle ønsker til maden.

38 procent oplever, at gæsterne reserverer tættere på ankomsttiden, end hvad de tidligere har gjort, skriver Fødevarewatch.

Der tegner sig dermed konturerne af en tendens, der både har muligheder for restauranterne, men som også gør det sværere for restauranterne at vide, hvor meget personale, der skal være til stede, og hvor stort indkøbet af friske varer skal være.

“Restauranterne oplever nogle ret markante tendenser og ændringer i gæsternes adfærd. Når både behov og reservationstidspunkterne ændrer sig, udfordrer det restauranterne, der bl.a. får sværere ved at regne ud, hvor mange råvarer de skal indkøbe og om de har de rigtige retter på menuen,” udtaler cheføkonom i HORESTA, Jonas Kjær.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login

Madklubbens omsætning faldt

Restaurantkæden Madklubben må notere et markant lavere resultat end ventet – færre nye restauranter og stigende omkostninger presser regnskabet.

Wolt udvider trods underskud

Den danske leveringstjeneste Wolt tabte penge i 2024 trods vækst, men fremtiden byder på ekspansion og nye partnerskaber.

Log ind