Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
50 procent af HORESTAs restaurantmedlemmer oplever, at gæsterne går på restaurant med flere individuelle ønsker til maden.
38 procent oplever, at gæsterne reserverer tættere på ankomsttiden, end hvad de tidligere har gjort, skriver Fødevarewatch.
Der tegner sig dermed konturerne af en tendens, der både har muligheder for restauranterne, men som også gør det sværere for restauranterne at vide, hvor meget personale, der skal være til stede, og hvor stort indkøbet af friske varer skal være.
“Restauranterne oplever nogle ret markante tendenser og ændringer i gæsternes adfærd. Når både behov og reservationstidspunkterne ændrer sig, udfordrer det restauranterne, der bl.a. får sværere ved at regne ud, hvor mange råvarer de skal indkøbe og om de har de rigtige retter på menuen,” udtaler cheføkonom i HORESTA, Jonas Kjær.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024