Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
50 procent af HORESTAs restaurantmedlemmer oplever, at gæsterne går på restaurant med flere individuelle ønsker til maden.
38 procent oplever, at gæsterne reserverer tættere på ankomsttiden, end hvad de tidligere har gjort, skriver Fødevarewatch.
Der tegner sig dermed konturerne af en tendens, der både har muligheder for restauranterne, men som også gør det sværere for restauranterne at vide, hvor meget personale, der skal være til stede, og hvor stort indkøbet af friske varer skal være.
“Restauranterne oplever nogle ret markante tendenser og ændringer i gæsternes adfærd. Når både behov og reservationstidspunkterne ændrer sig, udfordrer det restauranterne, der bl.a. får sværere ved at regne ud, hvor mange råvarer de skal indkøbe og om de har de rigtige retter på menuen,” udtaler cheføkonom i HORESTA, Jonas Kjær.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kontant erfaring fra Nordjylland: Priser skal ned, hvis nordmænd skal tilbage
25-09-2023
-
Nye tal: Rekordmange medarbejdere på de danske hoteller og restauranter
25-09-2023
-
Salgschef fra Arp-Hansen skifter til konkurrent
25-09-2023
-
Løkke uenig med S-minister: Arbejdskraft fra udlandet er uden tvivl en del af løsningen
25-09-2023
-
Hoteloperatør klar med plan for hotel nummer otte
25-09-2023
-
Forvaltning afviser forslag fra byrådsmedlem om turistskat i København
25-09-2023