Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske turismebranche tog nogle kraftige slag under covid-19, men er nu vendt tilbage i decideret topform, fremgår det af Statusanalysen fra Det Nationale Turismeforum. Det skriver Turisme.nu.
Med 62,7 mio. overnatninger i Danmark blev 2022 er antallet steget 11,9 pct. i forhold til 2019. Stigningen er den højeste i hele EU. Det er særligt kyst- og naturturismen, der har trukket turister til de Danmark.
“Man må bare sige, at tallene taler deres tydelige sprog – dansk turisme er tilbage i topform. Det er et godt afsæt for udviklingen i de kommende år, som vi sammen skal holde fast i,” siger erhvervsminister Morten Bødskov.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen varsler opgør med skyggehoteller
07-06-2026
-
Odense godkender stor hoteludvidelse
07-06-2026
-
Strawberry udvider med hotel i Horsens
07-06-2026
-
Mellemøstkonflikt skaber usikkerhed på hoteller
07-06-2026
-
Milling Hotels overtager hotel i Odense
07-06-2026
-
Signe Munk får ansvar for turismen
07-06-2026
-
Hotelprojekt stoppes – andet får grønt lys
07-06-2026
-
Fynsk hotel hædret i international guide
07-06-2026