Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restaurantkoncernen Diningsix, som bl.a. står bag restauranterne Köd, Basso og Keyser Social, indgår partnerskab med Danmarks største bryggeri, Carlsberg. Det skriver Fødevarewatch.dk.

“Vi glæder os til at skabe gode drikkeoplevelser for gæsterne - i et stærkt samarbejde på tværs af Diningsix’s koncepter,” siger Rune Christensen, der er ansvarlig for regionalt salg hos Carlsberg.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk

Ny ekspertgruppe skal gøre København mere erhvervsvenlig

Københavns Kommune vil gøre det lettere at drive virksomhed i hovedstaden. Derfor har man nu nedsat en ekspertgruppe med tidligere minister Lene Espersen som formand. HORESTA har indstillet Jesper Marcussen fra Pluto Group til udvalget, hvor han skal være oplevelseserhvervets stemme.

Regeringen lægger op til dyrere kød

Regeringen vil ændre rammerne for dansk griseproduktion med fokus på dyrevelfærd, færre grise og mere slagtning i Danmark. Hvis en ny firepart ikke finder en løsning, er regeringen klar til at lovgive.

Internationalt: Mikkeller åbner første bar i Mellemøsten

Den danske ølproducent udvider med en ny bar i Beirut som led i en international vækststrategi. Mikkeller vil styrke sin globale tilstedeværelse efter flere år med underskud og ser fortsat store muligheder på de udenlandske markeder.

Log ind