Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Silkeborg Kommune vælger nu alligevel at forblive i VisitAarhus, skriver Turistmonitor.dk.
Kommunen har ellers udtrykt kritik af det østjyske destinationssamarbejde. Men tirsdag aften stemte et stort flertal for at blive i VisitAarhus på en nedjusteret aftale på et år i stedet for de oprindelige fire. Aftalen har en værdi af 2,9 millioner kroner for Silkeborg Kommune.
”Når de lokale turistvirksomheder beder os tænke os grundigt om en ekstra gang, så lytter vi naturligvis. Jeg har desuden haft positive samtaler med VisitAarhus’ nye bestyrelsesformand, Nina Smith, der godt er klar over, at der har været udfordringer i samarbejdet. Hun har overfor mig klart og tydeligt signaleret, at VisitAarhus ønsker at gå i en ny retning i samarbejdet med kommunerne, der imødekommer den kritik, som har været fremsat,” sagde borgmester Helle Gade ifølge Midtjyllands Avis på byrådsmødet tirsdag aften.
Læs hele historien på turistmonitor.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026