Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Du er inviteret ud at spise på en restaurant, som du ikke kender. Med dig har du en fødevareallergi, der gør, at du får lyst til at aflyse, fordi du er bekymret for, om du får serveret noget mad, du ikke tåler.
Men du skal ikke være bekymret for at tage ud at spise, fortæller fødevarechef i HORESTA, Tine Skriver til Astma-Allergis medlemsmagsin.
”Mit klare indtryk er, at branchen har godt styr på tingene, men det er også vigtigt at sige, at det er et område, som er komplekst. Det kræver en god, åben dialog mellem personalet og gæsten omkring fødevareallergien”.
”Personalet skal være klædt godt på til at oplyse, hvad der indgår i maden. Det er et vigtigt fokusområde, og alle, der håndterer mad, bør jo være uddannet i det. Det handler i høj grad om uddannelse og viden om den mad, der bliver serveret”, understreger Tine Skriver.
Tal fra Fødevarestyrelsen viser, at der kun har været 24 fødevareallergianmeldelser det seneste halvandet år. Det tal er overraskende lavt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA lancerer ny kampagne forud for julefrokostsæsonen
27-11-2023
-
Snart tvinges Airbnb til at dele data med myndighederne
27-11-2023
-
Et hit blandt unge: Stod i kø i regnen da McDonald's i Farum slog dørene op
27-11-2023
-
Destination Vesterhavet lander ny direktør fra attraktionsbranchen
27-11-2023
-
Præsident for luksusbrand deler tendenser og udfordringer
27-11-2023
-
Kommune vil have strategi for autocampere
27-11-2023