Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

For tredje år i træk måtte ejeren bag restaurantkæden Jensens Bøfhus, Jensen’s Food Group, i 2022 tage sig til takke med et tocifret millionunderskud efter skat, skriver Fødevarewatch.

Minus 60,7 mio kr. lød den endelige bundlinje på sidste år – knap det dobbelte af underskuddet for 2021.

Resultatet bringer det samlede tab for Jensen’s Food Group-koncernen op på 134 mio. kr. for de sidste tre regnskabsår.

”2022 har i nogen grad været påvirket af efterdønninger af Covid 19 med nedlukning og restriktioner af koncernens aktiviteter samt råvareprisstigninger og inflation som følge af krigen i Ukraine, hvilket har påvirket koncernens indtjening, da man ikke har kunnet dække alt via prisstigninger,” lyder forklaringen fra ledelsen i regnskabet.

Resultatet, der kaldes ”stærkt utilfredsstillende”, betyder, at egenkapitalen i selskabet går i et minus på 6,8 mio. kr. ved årets udgang. I starten af 2022 lå den i et plus på 10,8 mio. kr.

Læs hele artiklen på fodevarewatch.dk

Ny ekspertgruppe skal gøre København mere erhvervsvenlig

Københavns Kommune vil gøre det lettere at drive virksomhed i hovedstaden. Derfor har man nu nedsat en ekspertgruppe med tidligere minister Lene Espersen som formand. HORESTA har indstillet Jesper Marcussen fra Pluto Group til udvalget, hvor han skal være oplevelseserhvervets stemme.

Regeringen lægger op til dyrere kød

Regeringen vil ændre rammerne for dansk griseproduktion med fokus på dyrevelfærd, færre grise og mere slagtning i Danmark. Hvis en ny firepart ikke finder en løsning, er regeringen klar til at lovgive.

Internationalt: Mikkeller åbner første bar i Mellemøsten

Den danske ølproducent udvider med en ny bar i Beirut som led i en international vækststrategi. Mikkeller vil styrke sin globale tilstedeværelse efter flere år med underskud og ser fortsat store muligheder på de udenlandske markeder.

Log ind