Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Juicekæden Joe & The Juice fortsatte i 2022 sin kurs med at åbne nye butikker med et underskud til følge. Det oplyser den kapitalfondsejede i en pressemeddelelse om sit årsregnskab, skriver Ritzau.

Ifølge Finans, der har set regnskabet, er minusset på egenkapitalen vokset fra 774 millioner kroner til lidt over en milliard kroner.

Det sker, selv om Joe & The Juice med sine nye butikker har øget omsætningen og har vendt et underskud på driften af sine butikker til et overskud.

Når man tæller Joe & The Juices engangsomkostninger med, står der dog stadig et underskud på 260 millioner kroner på bunden.

Læs hele historien på avisendanmark.dk

Ny ekspertgruppe skal gøre København mere erhvervsvenlig

Københavns Kommune vil gøre det lettere at drive virksomhed i hovedstaden. Derfor har man nu nedsat en ekspertgruppe med tidligere minister Lene Espersen som formand. HORESTA har indstillet Jesper Marcussen fra Pluto Group til udvalget, hvor han skal være oplevelseserhvervets stemme.

Regeringen lægger op til dyrere kød

Regeringen vil ændre rammerne for dansk griseproduktion med fokus på dyrevelfærd, færre grise og mere slagtning i Danmark. Hvis en ny firepart ikke finder en løsning, er regeringen klar til at lovgive.

Internationalt: Mikkeller åbner første bar i Mellemøsten

Den danske ølproducent udvider med en ny bar i Beirut som led i en international vækststrategi. Mikkeller vil styrke sin globale tilstedeværelse efter flere år med underskud og ser fortsat store muligheder på de udenlandske markeder.

Log ind